ІІІ Всеукраїнська учнівська
олімпіада з інформаційних технологій
ІІІ етап
8 лютого 2014 року
Уважне вивчення умов і допоміжних
матеріалів завдання - половина успіху
Інтернет за останні роки став найбільшою частиною
інформаційного простору сучасної земної цивілізації. Обсяги інформації в
Інтернеті неосяжні для окремої людини, як безмежний простір океану. В Інтернеті
можливо знайти майже будь-яку інформацію, але, як і в океані, неможливо
гарантувати, що знайдеш саме те що шукав. Інколи знайдена «рибка» може
обернутись «хижаком», а омріяний берег виявиться всього лише примарою. Так зміст деяких інформаційних
ресурсів може не тільки викликати
сумніви щодо достовірності, а й бути
досить небезпечними для користувача.
В Міжнародний день безпечного Інтернету важливим
має бути бажання всіх свідомих людей захистити дітей від певних ризиків
глобальної інформаційної безпеки. Оскільки одними із найпопулярніших
інформаційних ресурсів в Інтернеті є соціальні мережі, то і пріоритет у захисту
особистості – знання про соціальні мережі, про їх позитивні та негативні
якості.
Соціальні мережі в Інтернет відіграють позитивну
роль не тільки у спілкуванні на відстані
– вони є потужним інструментом для швидкого отримання різного роду інформації.
Важливим є те, що Інтернет сприяє розвитку особистості і включення її у процес
спілкування навіть тоді, коли в реальному житті людина може мати певні бар'єри
для спілкування. У соціальних мережах люди можуть ділитись творчими планами, обмінюватись
фото та відео, створювати спільні професійні чи гуманітарні проекти.
У місті проходить тиждень
безпечного Інтернету. Молодіжна організація формує команду волонтерів, які
проводитимуть для школярів акції «Безпечний Інтернет». Для підготовки
волонтерів необхідно підготувати аналітичну інформацію з усього спектру знань про
соціальні мережі. Учаснику олімпіади пропонується стати на один день учасником
творчої групи для підготовки
інформаційного наповнення.
Учаснику олімпіади необхідно вирішити наступні
задачі виключно засобами MS OFFICE відповідно до умов задач. Використання VBA ЗАБОРОНЕНО!
Умова задачі «Дослідження»
(Завдання виконується виключно засобами
MS EXCEL, результат роботи учасника
зберегти у файл Дослідження.xlsx)
Нещодавно завершився вже п'ятий
за рахунком етап міжнародного дослідження Wave, яке регулярно проводиться
співробітниками медіа-групи Universal McCann в 55 країнах світу, включаючи
Україну. Це дослідження присвячене визначенню активності користувачів в різних
соціальних мережах.
Для проведення акції актуальною є
наочна інформація про соціальні мережі. Учаснику олімпіади надані дані
дослідження. Необхідно провести за допомогою діаграм аналітичну роботу з
дослідження соціальної активності в наведених категоріях, охоплення
користувачами певних ресурсів Інтернету, середньоденної частки для найбільш
популярних сайтів, інформації про кількість акаунтів (облікових записів) найбільш
популярних соціальних мереж.
Учасник
олімпіади повинен візуалізувати надану інформацію про соціальні мережі засобами
електронних таблиць. У файлі Інструкції
Дослідження.docx надані інструкції для створення аналітичних
діаграм.
УВАГА! Кількість
допоміжних аркушів для
розміщення проміжних розрахунків не регламентується. При зміні вхідних даних у
таблицях-розв’язках
повинна змінюватися вихідна інформація.
Постановка задачі. Файл «Статистика_web2.xlsx»
Що таке
соціальна мережа?
У першу чергу, це сайти, розроблені з метою познайомити і
зібрати людей із загальними інтересами, дати їм можливість спілкуватися на
різні теми, викладати й обговорювати фото і відео, додавати один одного в друзі
або недруги, завантажувати і слухати музику і т.д
Соціальна мережа (Інтернет) - платформа, онлайн
сервіс або веб-сайт, призначені для побудови, відображення і організації
соціальних взаємин.
Нещодавно завершився вже п'ятий за рахунком етап
міжнародного дослідження Wave, яке
регулярно проводиться співробітниками медіа-групи Universal McCann в 55 країнах світу, включаючи
Україну. Це дослідження присвячене визначенню активності користувачів
в різних соціальних мережах. За результатами дослідження:
1.
Активними користувачами Інтернету
можна назвати 35% українців від усього населення.
2.
Переважна більшість українських
користувачів Інтернету користуються соціальними мережами для того, щоб бути на
зв'язку з друзями, ділитися новим досвідом, а також відчувати себе частиною
суспільства.
3.
Велика кількість опитаних
користувачів визнало соціальні мережі як спосіб знайомства з новими людьми, а
приблизно 80% використовують соціалки для збереження зв'язку з рідними та
друзями.
4.
Україна входить до п'ятірки
країн-лідерів за кількістю користувачів соціальних мереж - 81%.
5.
За рівнем активності в блогах
користувачі України відстають всього на 5% від інтернет-користувачів Китаю.
Умова задачі «Інформаційна система»
(Завдання виконується виключно засобами
MS ACCESS, результат роботи учасника зберегти у файл Інформаційна
система.accdb)
Кожному користувачу соціальних мереж необхідно знати, що
інформація, яку він розміщує на своїй сторінці, зберігається на серверах мережі. Оскільки сервер це комп’ютер з певним
програмним забезпеченням, то захист
інформації на ньому залежить від багатьох складових. Щоб вашою
інформацією не скористались шахраї першим правилом є надійний, досить складний
пароль від сторінки в мережі, який
неможна розголошувати. Не слід на сторінці залишати будь-яку важливу
інформацію про сім’ю, дім тощо. Навіть коли ви вилучили інформацію зі своєї
сторінки вона може залишатись в архівах на сервері мережі протягом тривалого
часу.
Щоб учні користувались мережею свідомо організатори тижня
безпечного Інтернету вирішили розробити фрагмент бази даних Інформаційна
система (ІС) «Web-2» і на її
прикладі розкрити учням міста сутність зберігання та обробки інформації від
користувача соціальної мережі, принципу дії системи «Web-2».
Учасник олімпіади повинен створити форми за зразками та принципом
дії, описаними в розділі «Принцип дії системи» у наданих авторами інструкціях
(файл Інструкції Інформаційна система.docx).
Умова задачі «Масштаб фото»
(Завдання виконується виключно засобами
MS PowerPoint, результат роботи учасника
зберегти у файли Масштаб фото.pptx та Горизонтальний рух фото.pptx )
У соціальних мережах чи найпопулярнішим є обмін фото. То
можуть бути особисті світлини, цікаві сюжети зняті відомими фотографами чи
просто творчими людьми, фотогалереї пейзажів чи знімки останніх подій у світі.
В акції заплановано акцентувати увагу учнів на необхідності
дотримання у соцмережах правил розміщення фотоматеріалів взагалі і ретельного підходу до розміщення особистих
світлин. Крім того організатори запланували для старшокласників задачу на
створення моделі масштабування фото у вікні перегляду на сторінці соцмережі. Учаснику необхідно відповідно до зразків (Масштаб фото.wmv та Горизонтальний рух фото.wmv) надати оргкомітету діючі моделі.
УВАГА!!!
У розв’язку завдання дозволяється використовувати тільки
файли з початковими даними, які розміщено у каталозі Для учасника ,
файли-розв’язки повинні розміщатись у каталогах відповідних задач.
Вхідні дані у завданні подані без зміни інформації з джерел зі збереженням
авторського права (для підписів об’єктів та заголовків діапазонів надано
словники відповідностей).
Перевірка розв’язку учасника передбачає зміну вхідних
даних та перевірку результату обчислень зі зміненими даними.
Всі завдання необхідно виконати за 4 години та передати файли-розв’язки під підпис члену журі у каталозі з назвою
Прізвище_Імя_Регіон Класс (наприклад: Петров_Олесь_Сумська_область_11 або
Сидоренко_Анна_Київ_10).
Під час олімпіади учасник має право задавати питання виключно у письмовому вигляді протягом першої
години роботи. Питання повинно бути сформулюване таким чином, щоб на нього можна було
відповісти однозначно ТАК чи НІ.
У випадку, якщо одна з цих відповідей може стати підказкою або відповідь
міститься у тексті завдання учасник отримує відповідь БЕЗ КОМЕНТАРІВ.
В роботі
залишати відомості, які ідентифікують особу учасника ЗАБОРОНЕНО!!! (за виключенням назви каталогу з
файлами-роз’язками
участника)
Роз’вязок олімпіадного
завдання вважається зданим тільки
після перевірки
членом журі
в присутності учасника
олімпіади
наявності його файлів-рішень та підпису
учасником у
протоколі прийому робіт (підпис
учасника ставиться після відмітки про наявність файлів-розв’язків кожної
задачі.
Бажаємо успіху!
Журі
та оргкомітет олімпіади.
довідка для учасника олімпіади
Интернет-аудитория Украины.
Статистика 2012-2013 и прогноз на 2014 год
Информация от исследовательской
компании Gemius-Украина
В мае 2013 года размер онлайн-аудитории составил 16 млн
пользователей (14+), по прогнозу через год она превысит 17,5 млн. Аудитория,
интересная электронной коммерции, составляет от этого количества примерно 50%
(группа 25-44 года). Средний украинский пользователь интернета проводит в
онлайне около 30 часов ежемесячно, просматривая около 1-1,3 тыс. сайтов.
Около 9 млн пользуются поиском Google. Среди основных трендов развития
онлайн-аудитории: растет доля пользователей старше 35 лет, с мая 2012 года она
увеличилась на 2,7%. Сейчас аудитория Уанета растет, в основном, за счет
небольших городов.
|
Інтернет-аудиторія України.
Статистика 2012-2013 і прогноз на 2014 рік
Інформація від дослідницької
компанії Gemius-Україна
У травні 2013 року розмір онлайн- аудиторії склав 16
млн користувачів ( 14 +) , за прогнозом через рік вона перевищить 17,5 млн.
Аудиторія , цікава електронній комерції , становить від цієї кількості приблизно 50 % ( група 25-44
роки ) . Середній український користувач інтернету проводить в онлайні
близько 30 годин щомісяця , переглядаючи близько 1-1,3 тис. сайтів . Близько
9 млн користуються пошуком Google. Серед основних трендів розвитку онлайн-
аудиторії : зростає частка користувачів старше 35 років , з травня 2012 року
вона збільшилася на 2,7 %. Зараз аудиторія Уанету зростає , в основному , за
рахунок невеликих міст.
|
Интернет-портал
Слово «портал» пришло во Всемирную Сеть из архитектуры
и означает оно «главный вход». Имеется в виду веб-сайт, с которого
пользователь постоянно начинает свою деятельность в Интернет, и который он
(пользователь) делает стартовой страницей своего веб-браузера.
Веб-сервисы, информационное наполнение сайта (контент),
ссылки на другие веб-сайты и прочие необходимые составляющие сочетаются в
веб-портале с максимальным удобством для очень большого числа посетителей.
Основная идея работы портала — создание критической, т. е. невероятно
большой, массы сервисов, чтобы можно было привлечь к себе такое количество
пользователей, которое будет постоянно обновляться и восполняться без всяких
трат на рекламу, поскольку посещаемость будет расти сама.
Иными словами, интернет-портал — это популярный
веб-сайт с большим количеством предоставляемых услуг и сервисов, посещаемый
большим количеством пользователей. Большинство веб-порталов построено вокруг
поисковых машин и каталогов. Порталов довольно немного — на каждом уровне
(глобальном, национальном, региональном) их количество обычно измеряется
единицами.
|
Iнтернет -портал
Слово « портал » прийшло у Всесвітню Мережу з
архітектури і означає воно « головний вхід ». Мається на увазі веб- сайт , з
якого користувач постійно починає свою діяльність в Інтернет, і який він
(користувач) робить стартовою сторінкою свого веб-браузера.
Веб -сервіси , інформаційне
наповнення сайту (контент) , посилання на інші веб- сайти та інші необхідні
складові поєднуються в веб- порталі з максимальною зручністю для дуже
великого числа відвідувачів. Основна ідея роботи порталу - створення
критичної , тобто неймовірно великої , маси сервісів , щоб можна було
залучити до себе таку кількість користувачів , яка буде постійно оновлюватися
і поповнюватися без всяких витрат на рекламу , оскільки відвідуваність буде
рости сама.
Іншими словами , інтернет -портал
- це популярний веб- сайт з великою кількістю наданих послуг і сервісів ,
відвідуваний великою кількістю користувачів. Більшість веб -порталів
побудовано навколо пошукових машин і каталогів. Порталів
досить небагато - на кожному рівні ( глобальному , національному ,
регіональному ) їх кількість зазвичай вимірюється одиницями .
|
|
Tермин E-Commerce (электронная коммерция) означает
покупку и продажу через сеть Интернет товаров и услуг.
E-Commerce представляет собой комплекс сервисов и
технологий, благодаря которым компании и частные лица могут предлагать в
Интернете свою продукцию либо услуги, принимать заказы от клиентов,
выставлять счета на оплату, а также получать оплату и перечислять деньги
через Интернет контрагентам.
Существует две основные группы электронной коммерции:
- интернет-магазины, размещающие в онлайн каталоге свои
товары или услуги, а также управляющие их реализацией;
- интернет платежные системы – это сервисы электронных
денег, которые позволять осуществлять взаиморасчеты через Всемирную Сеть.
Также существуют дополнительные E-Commerce сервисы:
- биллинг-сервисы, позволяющие формировать счета на
оплату, отправлять их заказчикам, а также контролировать процесс поступления
денежных средств;
- сервисы-обменники, позволяющие обменивать одну валюту
на другую, а также вводить либо выводить электронные деньги;
- мерчант-сервисы, позволяющие автоматизировать
процедуру приема платежей в интернет-магазинах.
|
Tермін E -Commerce (електронна комерція ) означає
купівлю та продаж через мережу Інтернет товарів і послуг.
E -Commerce представляє собою комплекс сервісів і
технологій , завдяки яким компанії та приватні особи можуть пропонувати в
Інтернеті свою продукцію або послуги , приймати замовлення від клієнтів ,
виставляти рахунки на оплату , а також отримувати оплату та перераховувати
гроші через Інтернет контрагентам .
Існує дві основні групи електронної комерції :
- Інтернет -магазини , що розміщують в онлайн каталозі
свої товари або послуги , а також керуючі їх реалізацією;
- Інтернет платіжні системи - це сервіси електронних
грошей , які дозволяти здійснювати взаєморозрахунки через Всесвітню Мережу.
Також існують додаткові E -Commerce сервіси :
- Білінг- сервіси, що дозволяють формувати рахунки на
оплату , відправляти їх замовникам , а також контролювати процес надходження
грошових коштів;
- Сервіси - обмінники , що дозволяють обмінювати одну валюту
на іншу , а також вводити або виводити електронні гроші ;
- Мерчант - сервіси, що дозволяють автоматизувати
процедуру прийому платежів в інтернет- магазинах .
|
|
Cервис DNS,
электронная
почта (E-mail), обеспечивающая возможность обмена сообщениями одного человека
с одним или несколькими абонентами;
сервис IRC,
предназначенный для поддержки текстового общения в реальном времени (chat);
телеконференции, или группы новостей (Usenet), обеспечивающие
возможность коллективного обмена сообщениями;
сервис FTP —
система файловых архивов, обеспечивающая хранение и пересылку файлов
различных типов;
сервис
Telnet, предназначенный для управления удаленными компьютерами в терминальном
режиме;
World Wide
Web (WWW, W3, «Всемирная паутина»)
Потоковое
мультимедиа.
Услуги:
Всемирная паутина; Веб-форумы; Блоги
Вики-проекты (и, в частности, Википедия)
Интернет-магазины; Интернет-аукционы
Социальные сети
Электронная
почта и списки рассылки
Группы
новостей (в основном, Usenet)
Файлообменные
сети
Электронные
платёжные системы
Интернет-радио; Интернет-телевидение IPTV; IP-телефония
Мессенджеры
FTP-серверы
IRC
(реализовано также как веб-чаты)
Поисковые
системы
Интернет-реклама
Удалённые
терминалы
Удалённое
управление
Многопользовательские игры
Веб 2.0
Интернет-трейдинг
|
Cервис DNS ,
електронна пошта ( E - mail ),
що забезпечує можливість обміну повідомленнями однієї людини з одним або декількома
абонентами ;
сервіс IRC , призначений для
підтримки текстового спілкування в реальному часі ( chat ) ;
телеконференції , або групи
новин ( Usenet ) , що забезпечують можливість колективного обміну
повідомленнями;
сервіс FTP - система файлових
архівів , що забезпечує зберігання та пересилання файлів різних типів;
сервіс Telnet , призначений для управління віддаленими
комп'ютерами в термінальному режимі;
World Wide Web (WWW , W3 , «
Всесвітня павутина » )
Потокове мультимедіа.
Послуги: Всесвітня павутина ; Веб- форуми; Блоги
Вікі-
проекти (і , зокрема , Вікіпедія)
Інтернет-магазини
; Інтернет-аукціони
соціальні
мережі
Електронна пошта та списки
розсилки
Групи новин (в основному ,
Usenet )
файлообмінні мережі
Електронні платіжні системи
Інтернет-радіо ;
Інтернет-телебачення IPTV ; IP- телефонія
месенджери
FTP -сервери
IRC (реалізовано також як веб-
чати)
пошукові системи
Інтернет- реклама
віддалені термінали
віддалене управління
багатокористувацькі ігри
веб 2.0
Інтернет- трейдинг
|
|
Досуг в Интернет: чем занять свободное время?
Наиболее популярный способ провести свободное время в
интернет – поиск информации о своем хобби. На специализированных форумах вы
можете пообщаться с единомышленниками, поделиться опытом и узнать об опыте
других.
Компьютерные игры приглашают в свой виртуальный мир
миллионы геймеров со всего мира. Основное отличие обычной игры от онлайн в
том, что соперниками выступают не боты, а настоящие люди.
Общение в социальных сетях стало частью жизни миллионов
людей. Эти сайты дали возможность общаться людям в разных концах мира.
Города, страны и континенты объединились, благодаря интернет, а социальные
сети стерли границы, благодаря ним общение стало доступным. Здесь можно найти
старых друзей, завести новые знакомства, вести деловую переписку или просто
чатиться. Кроме того, многие люди настраивают свой профиль в социальных
сетях, указывая интересы, взгляды и жизненные принципы. Порой, такая
информация говорит о человеке более красноречиво, чем любое резюме или
характеристика. Не удивительно, что большинство кадровых агентств и
HR-менеджеров перед собеседованием тщательно изучают анкеты соискателей в
социальных сетях.
|
Дозвілля в Інтернет: чим зайняти вільний час?
Найбільш популярний спосіб провести вільний час в
інтернет - пошук інформації про своє хобі . На спеціалізованих форумах ви
можете поспілкуватися з однодумцями , поділитися досвідом та дізнатись про
досвід інших .
Комп'ютерні ігри запрошують в свій
віртуальний світ мільйони геймерів з усього світу . Основна
відмінність звичайної гри від онлайн в тому , що суперниками виступають не
боти , а справжні люди.
Спілкування в соціальних мережах стало частиною життя мільйонів
людей. Ці сайти дали можливість спілкуватися людям в різних кінцях світу .
Міста , країни і континенти об'єдналися , завдяки інтернет , а соціальні
мережі стерли кордони , завдяки ним спілкування стало доступним. Тут можна
знайти старих друзів , завести нові знайомства , вести ділову переписку або
просто чатитися . Крім того , багато людей налаштовують свій профіль в
соціальних мережах , вказуючи інтереси , погляди і життєві принципи . Часом ,
така інформація говорить про людину красномовніше , ніж будь-яке резюме або
характеристика . Не дивно , що більшість кадрових агентств і HR- менеджерів
перед співбесідою ретельно вивчають анкети претендентів в соціальних мережах.
|
|
Авааз
|
Социальная сеть, продвигающая действия активистов по
таким вопросам, как права человека, климатические изменения и религиозные
конфликты. Занимается сбором подписей и рассылок петиций.
|
Соціальна мережа , що просуває дії активістів з таких
питань , як права людини , кліматичні зміни та релігійні конфлікти.
Займається збором підписів і розсилок петицій .
|
Ask.fm
|
Сервис вопросов и ответов с элементами социальной сети
|
Сервіс питань та відповідей з елементами соціальної
мережі
|
Badoo
|
Общего характера. Популярная в Европе и Латинской
Америке.
|
Загального характеру. Популярна в Європі і Латинській
Америці.
|
Bebo
|
Общего характера
|
загального характеру
|
Dudu
|
Мультиязычная социальная сеть со встроенным
переводчиком фраз.
|
Багатомовна соціальна мережа з вбудованим перекладачем
фраз.
|
Facebook
|
Общего характера
|
загального характеру
|
Flickr
|
Хранение, и использование цифровых фотографии. Обмен
ими.
|
Зберігання , і використання цифрових фотографії. Обмін
ними .
|
foursquare
|
Социальная сеть с функцией геопозиционирования,
предназначенная в основном для работы с мобильных устройств.
|
Соціальна мережа з функцією геопозиціонування ,
призначена в основному для роботи з мобільних пристроїв.
|
Google+
|
Общего характера.
|
Загального характеру.
|
Last.fm
|
Музыкальный сервис с элементами социальной сети
|
Музичний сервіс з елементами соціальної мережі
|
LinkedIn
|
Деловая и профессиональная сеть
|
Ділова і професійна мережа
|
LiveJournal
|
Блог-платформа
|
Блог - платформа
|
MySpace
|
Общего характера
|
загального характеру
|
Mixi
|
Общего характера. Популярная в Японии.
|
Загального характеру. Популярна в Японії.
|
Orkut
|
Общего характера.
|
Загального характеру.
|
Sina Weibo
|
Общего характера. Микро-блог.
|
Загального характеру. Мікро- блог .
|
SoundCloud
|
Социальная сеть для музыкантов и диджеев
|
Соціальна мережа для музикантів і діджеїв
|
Tumblr
|
Сервис тамблелоггинга общего характера с элементами
социальной сети
|
Сервіс тамблелоггінга загального характеру з елементами
соціальної мережі
|
Twitter
|
Общего характера. Микро-блог
|
Загального характеру. Мікро- блог
|
ВСети
|
Общего характера. Популярная в Белоруссии
|
Загального характеру. Популярна в Білорусії
|
ВКонтакте
|
Общего характера
|
загального характеру
|
Одноклассники
|
Общего характера
|
загального характеру
|
Я.ру
|
Блог-платформа
|
Блог - платформа
|
Немає коментарів:
Дописати коментар