неділя, 18 січня 2015 р.

Тестові Задачі по ІТ

1.Задача про джерела інформації

Як  пересічній людині  варто впорядкувати  джерела інформації за ознакою надійності(рівнів об’єктивності, достовірності, очевидності, заангажованності) від найвищої  довіри  до найнижчої недовіри, якщо в його розпорядженні є такі джерела інформації:

·        Анонімна зацікавлена особа, як джерело, що повідомляє факти та події.
·        Анонімна незацікавлена особа, як джерело, що повідомляє факти та події.
·        Незацікавлений очевидець, що спостерігав подію, перебуваючи безпосередньо на місці  події.
·        Безпосередній виконавець або учасник події.
·        Документ, що засвідчує факт та подію.
·        Журналіст, що освітлює дану подію, перебуваючи безпосередньо на місці  події.
·        Зацікавлена сторона, що повідомляє про подію та факти.
·        Експерт або спеціаліст, що знає, як проаналізувати отримані дані та доступні факти.
·        Слухи в суспільстві, в мережі про факти та події.

Відповідь. Взагалі,   поняття «правдивість інформації» -  суб’єктивне та відносне поняття у проміжках часу. Наприклад  істина деякого факту  вимірюється  чітко встановленими критеріями достовірності, які прийнятті до уваги на даний час.  Зрозуміло, що критерії достовірності можуть змінюватися.
На думку автора задачі ієрархія надійності (об’єктивності,  достовірності, очевидності) джерел інформації про події та факти буде такою:
  1.      Журналіст, що освітлює дану подію, перебуваючи безпосередньо на місці  події.
  2.     Незацікавлений очевидець, що спостерігає подію, перебуваючи безпосередньо на місці  події.
  3.     Безпосередній виконавець  та учасник події.
  4.     Документ, що засвідчує факт та подію.
  5.    Зацікавлена сторона, що повідомляє про подію та факти.
  6.      Експерт або спеціаліст, що знає, як проаналізувати отримані дані та доступні факти.
  7.      Слухи в суспільстві, в мережі про факти та події.
  8.      Анонімна зацікавлена особа джерело, що повідомляє факти та події.
  9.        Анонімна незацікавлена особа джерело, що повідомляє факти та події.

2.Задача  блогера

Які дії потрібно зробити блогеру для  поповнення свого блогу інформацією? Виберіть необхідні  дії  і впорядкуйте їх:
·       Показати у різних форматах власну  незаангажованість.
·       Підтвердити надійність декількох джерел  інформації.
·       Розказати, повідомити про цінність її для людей.
·       Знайти незалежні джерела інформації про факти та події.
Відповідь.
1.   Знайти незалежні джерела інформації про факти та події.
2.   Розказати, повідомити про цінність її для людей.
3.   Підтвердити надійність  декількох джерел  інформації.

4.   Показати у різних форматах власну  незаангажованість. 

3.Задача пошуку і фільтрації інформації

Які причини спонукають людей шукати і фільтрувати інформацію?
Виберіть  ті стани людини, що спонукають людей шукати інформацію:
·       Невпевненість людини у власних вчинках .
·       Невизначеність у виборі між можливостями.
·       Обґрунтування якогось приватного факту.
·       Виклики для персональних цінностей.
·       Маніпуляція ЗМІ свідомістю людей.
·       Залежність від поведінки інших людей.
·        Просування власної ідеї через бар’єри непорозуміння.
·       Пошук розваг та способів відпочинку.
·       Конкуренція за лідерство.
·       Осуд точки зору на подію.

 Відповідь.
1.   Невпевненість людини у власних вчинках .
2.   Невизначеність у виборі між можливостями.
3.   Обґрунтування якогось приватного факту.
4.   Виклики для персональних цінностей.
5.   Маніпуляція ЗМІ свідомістю людей.
6.   Залежність від поведінки інших людей.
7.    Просування власної ідеї через бар’єри непорозуміння.
8.   Пошук розваг та способів відпочинку.


4.Задача про інформаційну працю

В яких галузях суспільної діяльності робота з інформацією є головною? Виберіть  із запропонованих  слів ті, що вказують виключно на інформаційну працю:  
·       Освіта.
·       Наука.
·       Медіа.
·       Інтернет.
·       Засоби комунікації.
·       Спорт.

Відповідь:
    1.   Освіта.
2.   Наука.
3.   Медіа.
4.   Інтернет.

5.Задача про інформаційну технологію

Які технології випереджають  одна одну: медіа чи інформаційні?
Відповідь: 1) інформаційні технології; 2) медіа.

6.Задача про  маніпулятивні технології

У яких сферах діяльності використовуються інформаційні технології для маніпуляції масовою свідомістю?  
Виберіть  із запропонованих  слів ті, що вказують на маніпуляцію  інформацією заради впливу на масову свідомість: 
·       реклама;
·       релігія;
·       психологія;
·       Інтернет;
·       філософія;
·       телебачення;
·       торгівля;
·       медицина.

Відповідь:

1.   Реклама;
2.   релігія;
3.   психологія;
4.   Інтернет;
5.   філософія;
6.   телебачення;
7.   торгівля.

7.Задача про  цілком секретну інформацію

Чи  може троє осіб зберігати цілком секретну інформацію?
Яка найбільша кількість учасників мережі може зберігати таємницю?

Відповідь: Одна. Якщо факт знають двоє осіб, то це вже не таємниця.

8.Задача про передачу інформації

Яку інформацію можна повідомляти за допомогою тільки очей?
Виберіть  із запропонованих  слів ті, що вказують на невидимий спосіб передавання інформації:
·       телепатія;
·       розмова;
·       Інтернет;
·       телефон;
·       телебачення;
·       листування;
·        факс.

Відповідь:  телепатія.

9.Задача про  носіїв  інформації

Чи існує інформація без матеріальних носіїв?
Виберіть  із запропонованих  слів ті, що вказують на  матеріальні носії інформації :
·       нервова система і мозок людини;
·       думка;
·       гіркий смак;
·       флешка;
·       енергія;
·       час;
·       мова.


Відповідь:   нервова система і мозок людини, і флешка.

10.Задача про  зміст  інформації

Чи існує інформація без змісту(змістовного компоненту)?
Виберіть  із запропонованих  позначень ті, що вказують на  змістовний компонент інформації :
·       адрес;
·       реакція;
·        колекція;
·       проект;
·       гібрид;
·       міра;
·       право;
·       …;
·       ь.

Відповідь.  Усі ці позначення   мають зміст(іноді кажуть: конотацію), окрім  символу « …». 

11.Задача про  властивості  інформації

Для чого потрібна людині інформація?
Виберіть  із запропонованих  понять ті, що вказують на  потребу людині в інформації для прийняття  правильного рішення:
·       повнота знань або даних;
·       цінність або корисність фактів(значима для розв’язання поставленого завдання);
·       вірогідність(реальність, достовірність, об’єктивність подій, незалежно від того, хто її сприймає);
·       доступність(зрозумілість, ясність процесів);
·       актуальність(правдивість факту  – це істина, що обмежена часом, тобто своєчасна істина, що відповідає потребам споживача);
·       міра(кількість знаків, що кодують зміст);
·       законність або відкритість або секретність.

Відповідь: одна і та ж інформація може бути шумом(некорисною дезінформацією)  для  користувача і корисною для  нього в інший момент часу.
1.   Повнота знань або даних;
2.   цінність або корисність фактів(значима для розв’язування поставленого завдання);
3.   вірогідність(реальність, достовірність, об’єктивність подій, незалежно від того, хто її сприймає);
4.   доступність(зрозумілість, ясність процесів);

5.   актуальність(правдивість факту  – це істина, що обмежена часом, тобто своєчасна істина, що відповідає потребам споживача). 

12.Задача про  види інформації

 Яким способом  людина отримує  інформацію?
Виберіть  із запропонованих  понять ті, що вказують на  спосіб отримання та сприймання  людиною інформації для прийняття  правильного рішення:
·       візуально(зір);
·       аудіально(слух);
·        нюхова(ніс);
·        смакова(язик);
·       тактильна(дотик);
·       сигнально.
·       досвід.

Відповідь. Одна і та ж інформація може бути сприйнята    користувачем  одразу декількома органами:
·       візуально(зір);
·       аудіально(слух);
·       нюхова(ніс);
·       смакова(язик);
·       тактильна(дотик);
·       досвід.

13.Задача про  подання інформації

 Яким способом  людина подає інформацію?
Виберіть  із запропонованих  понять ті, що вказують на  спосіб подання  людиною інформації для прийняття  правильного рішення:
·       числова;
·       текстова;
·       графічна;
·       музична;
·       комбінована;
·       сигнальна(жести).
·       розмовна.

Відповідь.
1.   Числова;
2.   текстова;
3.   графічна;
4.   музична;
5.   комбінована;
6.   сигнальна(жести).

14.Задача про   застосування інформації

 Яким способом  людина застосовує  інформацію?
Виберіть  із запропонованих  понять ті, що вказують на  спосіб застосування людиною інформації:
·       навчальна;
·       науково-технічна;
·       суспільно-політична;
·       художньо-естетична;
·       повсякденна;
·       закрита;
·       виробнича.

Відповідь.
1.   Навчальна;
2.   науково-технічна;
3.   суспільно-політична;
4.   художньо-естетична;
5.   повсякденна;
6.    виробнича.



15.Задача про   власність на інформацію

 Які існують форми  власності  на інформацію?
Виберіть  із запропонованих  понять ті, що вказують на  форми  власності  на інформацію:
·       особиста;
·       суспільна;
·       корпоративна;
·       загальнолюдська;
·       конфіденційна;
·       приватна;
·       акційна.

Відповідь.
1.   Особиста;
2.   суспільна;
3.   корпоративна;
4.   загальнолюдська.

16. Задача про    доступність   інформації

 Які існують  види доступності  до інформації?
Виберіть  із запропонованих  понять ті, що вказують на  види доступності  до інформації:
·       загальнодоступна;
·        масова;
·       конфіденційна;
·       таємна;
·       цілком таємна;
·       конфігураційна;
·       циклічна.

Відповідь.
1.   Загальнодоступна;
2.    масова;
3.   конфіденційна;
4.   таємна;
5.   цілком таємна.

17. Задача про  інформаційні процеси

 Які існують  інформаційні процеси?
Виберіть  із запропонованих  понять ті, що вказують на основні інформаційні  процеси:

·       сприйняття інформації;
·       пошук інформації;
·       збирання інформації;
·       опрацювання інформації;
·       перетворення інформації;
·       формалізація інформації;
·       фільтрація інформації;
·       сортування інформації;
·       архівація інформації;
·       передавання інформації;
·       зберігання інформації;
·       кодування інформації;
·       шифрування інформації;
·       використання інформації;
·       прогрес інформації;
·       запізнення інформації;
·       захист інформації.

Відповідь.

·       сприйняття інформації;
·       пошук інформації;
·       збирання інформації;
·       опрацювання інформації;
·       перетворення інформації;
·       формалізація інформації;
·       фільтрація інформації;
·       сортування інформації;
·       архівація інформації;
·       передавання інформації;
·       зберігання інформації;
·       кодування інформації;
·       шифрування інформації;
·       використання інформації;
·       захист інформації.



18. Задача про вплив інформації на суспільство

Чи можна за допомогою інформації звільнити людину від її: а)природних потреб; б)бажань; в)забобонів; г) пригнічення?

Відповідь. А) ні; б)так; в)так; д)так.



19.Задача про вплив інформації на людину

Чи можна за допомогою інформації вплинути на людину так, що вона втратить : а)моральність; б) задоволеність;  в) зір; г) нюх?

Відповідь. А) так; б)так; в)ні; г)ні.

20.Задача про надлишкову інформацію.

Які із лозунгів містять найменше надлишкової  інформації?
1.   Я - це життя!
2.   Живі!
3.   Практичне є все, що можливе, завдяки свободі!
4.   Будьте обережні!
5.   Стій!
6.   Безпечно бути вільним від свого оточення!
7.   Я і ти - вільний!

Відповідь. 2); 5).

21.Задача про особливу істотність інформації.


Які із понять містять найважливішу інформацію про особистість?
1.   Репутація.
2.   Темперамент.
3.    Освіта.
4.   Національність.
5.   Стать.
6.   Фобії.
7.    Ейфорія.


Відповідь. 1); 2); 3); 4); 5); 6).

22.Задача про рекламу

Знайдіть у рекомендаціях ті, що дозволяють змоделювати рекламу стисло і просто!
1.   Нагадати потреби користувачам реклами.
2.   Нагадати бажання користувачам реклами.
3.   Нагадати ціну життя користувачам реклами.
4.   Нагадати  про репутацію користувачам реклами.
5.   Нагадати про відносність  у цьому світі.
6.   Нагадати  образи речей користувачам реклами.


Відповідь. 1); 2); 6).

23.Задача про інтерпретацію інформації

Скількома способами можна інтерпретувати інформацію, що закодована в 1 байті ?

Відповідь: 28 = 256 способів, це кількість кодів  у одному байту.

Немає коментарів:

Дописати коментар