пʼятниця, 25 листопада 2016 р.

Тематична шкільна олімпіада ІКТ- 2016

Тематична шкільна олімпіада ІКТ- 2016
для кмітливих і  старанних!

Збережіть файли у папку ІКТ2016 на Робочому столі з власний іменем ПІБ_1.*, де * – тип файлу книга Excel.

                      Завдання 1.  Розпізнайте істоту

1.  (50 балів).Засобами табличного процесора MS Excel на Аркуші 1 побудувати  в одній системі координат графіки восьми функцій (точкова діаграма):
y1 = -(4/27)х2+6,  хє[0; 9];
y2 = (1/9)(х-7)2-4,  хє[-2; 7];
y3 = -0,5(х+2)2+8,  хє[-4; 0];
y4 = -(1/16)(х+2)2+5,  хє[-6; -2];
y5 = x+10,  хє[-6; -4];
y6 = -x+3, хє[7; 9];
y7 = 0,5x-1,  хє[-6; 1];
y8 = (1/2)x-3,  хє[-5; 2].                             
 Після побудови графіків розпізнайте істоту, що отримана. Назву істоти запишіть у назву діаграми. 

                     Завдання 2. Калькулятор для систем лінійних рівнянь  

2.              (50 балів). Засобами табличного процесора MS Excel на Аркуші 2 графічно або аналітично треба розв’язати систему двох лінійних рівнянь з двома змінними. Складіть такий калькулятор. Знайдений розв’язок системи (х; у) записати в комірку В1.  Протестуйте на своєму калькуляторі ці системи рівнянь.
1)   у1 = 3,5x+8,  хє[-8; 8];         у2 = 0,5x-3,  хє[-8; 8].
2)   у1 = -0,6x+3,  хє[-10; 10];    у2 = -0,6x-3,  хє[-10; 10].
3)   у1 = 0,2x+0,75,  хє[-5; 5];    у2 = (1/2)x-3/4,  хє[-5; 5].
4)   у1 = -(4/3)x+8,  хє[-7; 7];      у2 = 4x-8,  хє[-7; 7].
5)   у1 = x+5,  хє[-10; 10];           у2 = -(2/3)x,  хє[-9; 9].
6)   у1 = -x-4,  хє[-6; 6];               у2 = 3x+4,  хє[-6; 6].
7)   у1 = -x-6,  хє[-4; 4];               у2 =  x-1,  хє[-4; 4].

Завдання 3. Калькулятор для систем нелінійних рівнянь  

3.              (50 балів). Засобами табличного процесора MS Excel на Аркуші 3 графічно або аналітично дослідити розв’язки системи рівнянь з двома змінними засобами табличного процесора MS ExcelСкладіть такий калькулятор. Знайдений розв’язок системи (х; у) записати в комірку В1.  Протестуйте на своєму калькуляторі ці системи рівнянь.
1) 3у -4x=0,  хє[-8; 8];    у2 + х2 =25,  хє[-8; 8].
2) 3у -4x+17=0,  хє[-10; 10];   (у+3)2 + (х-2)2 =25,  хє[-10; 10].

Завдання 4. БУХГАЛТЕРІЯ ДІДА МОРОЗА
Завдання 4  виконати на АРКУШІ  4 (50 балів).
4. У Діда Мороза в чарівній країні Лапландії є 10 помічників. Сучасні звичаї дісталися і туди. Його помічники, як і будь хто з нас, не хоче працювати задарма. Тому перед Дідом Морозом постала проблема нарахування для них заробітної плати, а також спати податків. Розрахунки вручну займають велику кількість часу, а йому ж необхідно крім того ще слідкувати за тим, хто з дітей які подарунки бажає на Новий рік, а також хто як себе поводить. Допоможіть Діду Морозу оптимізувати його роботу, створивши електронну книгу, яка б автоматично проводила усі необхідні для Діда Мороза розрахунки по нарахуванню заробітної плати та сплати податків в даному місяці.
Основні дані, які необхідно занести до таблиці: ПІБ помічника, його дата народження, дата прийому на роботу, посадовий оклад; кількість підготовлених ним подарунків.
Основні обчислення: вік; стаж роботи у Діда Мороза; коефіцієнт ефективності, який залежить від стажу: якщо стаж >=20, то коефіцієнт = 2, якщо <10, то 1, інакше – 1,5; премія, яка обчислюється виходячи з умови: якщо підготовлено більше 1 тис. подарунків., то премія складає 15% від окладу, і якщо більше 500, але менше 1 тис., то – 10%, інакше – 0; загальна сума нарахування, яка дорівнює окладу, помноженому на коефіцієнт ефективності + премія; податок на прибуток, який повинен сплатити помічник, який становить 13% від нарахування; податок до пенсійного фонду – 1% від нарахування; а також податок, який повинен сплатити Дід Мороз – 30% від суми нарахування; сума до видачі (не враховуючи податок Діда Мороза).
На окремих Акруші 5 відобразіть: Загальну суму витрат Діда Мороза – зарплата та податок; дані про тих його співробітників, чистий заробіток у місяць яких становить більше 1,5 тис. у.о.
На основній таблиці виконайте автоматичне виділення даних про тих співробітників, які працюють у Діда Мороза понад 20 років.

Завдання 5. Калькулятор програміста.
Завдання 5  виконати на АРКУШІ  6 (50 балів).


5.(100 балів). Засобами табличного процесора MS Excel на Аркуші 6 забезпечте автоматичне переведення чисел із двійкової системи числення в десяткову систему числення і навпаки. Самостійно задайте довжину чисел, які використовує ваш калькулятор і складіть до нього тести та інструкцію для користувача. 

Завдання 6. Кредитний калькулятор( 40 балів).
Завдання 6  виконати на АРКУШІ  8 (50 балів).

6. Розробити за допомогою Excel кредитний калькулятор,, який допомагає обчислити дані про можливості отримання кредиту терміном на 2 роки (сума щомісячної виплати позичальника не повинна перевищувати 50% його щомісячного доходу), а також суму переплати по кожному зі способів виплати кредиту.
Початкові дані: щомісячний дохід позичальника, загальна сума кредитування, відсоткова ставка, спосіб виплати кредиту (ануїтет (рівномірними місячними платежами або диференційований платіж (по мірі зменшення щомісячної обов’язкової суми виплати).
Виплати по кредиту складаються з тіла кредиту та відсотків, які нараховуються на залишок тіла кредиту станом на 1 число даного місяця.
Ануїтет – вид виплати кредиту, відповідно до якого загальна сума щомісячної виплати є рівномірною, тобто кожного місяця сума за відсотки та тіло відрізняються від відповідних значень попереднього місяця, але загальна сума залишається незмінною.

Диференційований платіж – вид виплати кредиту, відповідно до якого щомісячна обов’язкова сума зменшується за рахунок того, що тіло кредиту є однаковим для кожного місяця.

Немає коментарів:

Дописати коментар