четвер, 21 грудня 2017 р.

Пропозиції та рекомендації

Пропозиції та рекомендації  щодо організації і підготовки учнів
до Всеукраїнських учнівських олімпіад

1.    На базі глобальної мережі пропонуємо організовувати з першого вересня проект «Базова мережа для самоосвіти учнів».   У цьому проекті пропонуємо керівникам команд і  усім учасникам  олімпіад систематичну, поглиблену, ефективну  роботу , самоконтроль та самоаналіз  отриманих результатів на усіх етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад. Залучити до проекту профільні гімназійні класи міста Вінниці у таких справах:
·       розробці чіткого  стратегічного і тактичного плану  самоосвіти для кожного учасника олімпіади на цілий рік, обсяг і повнота яких має відповідати сучасним вимогам олімпіадного руху.
·       постійному моніторингу та супроводжуванню учасників олімпіадного руху згідно  розробленого плану самоосвіти і розвитку;
·       розробити чіткий регламент участі в різних етапах олімпіад та конкурсів для учасника;
·       надати у користування учасникам олімпіад бібліотеку, фонотеку, відеотеку, адреси довідникових служб та розробити систему вимог і критеріїв для успішної навчальної діяльності учасника;
·       визначення  рівня готовності учасників до сприйняття і опрацювання  невідомої інформації в завданнях олімпіад.
·       залучити учасників до пошуку  нової інформації згідно ланцюжку: знайти-прочитати – усвідомити-засвоїти-продумати-виписати - застосувати на практиці-оцінити другорядну інформацію  і конкретизувати її - опублікувати свої висновки з точки зору власної навчальної проблеми – структурувати отриману інформацію за допомогою таблиці, діаграми, тексту, схеми, аудіо-відео фрагментів.
2.    Основний склад учасників команди визначати за результатами успішних виступів на цьогорічних та минулорічних шкільних олімпіадах і оптимально регламентувати  час навчання  і самонавчання учасників в базовій мережі.
3.    Доручити фахівцю  технічну  підтримку  та регулярний доступ учасників кожної команди до інформаційних джерел та ресурсів, навчальних програм впродовж  навчального року.
4.    Надати можливість учасникам команди брати участь у  різних інтелектуальних змаганнях з відповідного предмету в столиці.
5.    Фахівцям проводити регулярно індивідуальні зустрічі з усіма учасниками команди, на яких перевіряються знання учасників і робиться аналіз успішності.
6.    Встановити матеріальне забезпечення команди у поїздках на змаганнях за межами міста.
7.    Створити електронний банк олімпіад з кожного предмету, так звану карту олімпіадного руху (банк розв’язаних олімпіадних завдань,  банк теоретичних знань з кожного напряму,  інтерактивну  довідкову службу з відповідних предметів, спілкування фахівців)
8.    До створення карти олімпіадного руху залучити провідних учителів міста Вінниці.  Всю ресурсну базу надати у вільне користування учням-олімпіадникам.
9.    Організувати технічну підтримку регулярних відеоконференцій для учасників команди з кожного предмету.
10.           Організувати інтерактивний обмін досвідом та оригінальними  ідеями, провести конкурс  «Портфоліо учасника команди» з відповідних напрямків, у яких  зосереджені учнівські проекти та різноманітна фахова тематика.


Навчання в конкурентному середовищі

Успішна діяльність в змінному конкурентному середовищі – це властивість особи, яку необхідно постійно удосконалювати у відповідності до змін в конкурентному середовищі на цінностях і можливостях самоорганізації. В умовах, які швидко змінюються, неможливе застосування окремих «чистих» виграшних стратегій або використовувати результати процесу стратегічного аналізу. Успішні стратегії виробляються та реалізуються в процесі творчості та новаторства, із застосуванням усіх умінь, досвіду та таланту, які є в організації.
Формування технології-стратегії – один з найсуттєвіших та найскладніших етапів процесу конкуренції. Конкурентні стратегії – основа дій організацій або осіб в конкретних умовах, що визначає способи застосування тактик поведінки для розширення цільових успіхів та досягнення ефективних результатів.
Основне призначення конкурентної стратегії особи полягає в тому, щоб взаємно узгодити і фокусуватися на цілях своїх соратників з їх можливостями, вимогами споживацьких інтересів, використати слабкі позиції конкурентів та свої конкурентні переваги.

Конкурентна стратегія підпорядкована корпоративній стратегії діяльності осіб-соратників. По формі динамічні стратегії – це один з управлінських документів, що може бути представлений у вигляді протоколу передбачень, в яких описані динаміку змін у просторі взаємодій під час майбутніх подій, стат-аналіз трендових графіків, експертних таблиць, описів, сценаріїв асиметричних подій і т.п. За змістом виграшна стратегія – це сукупність дій та тактик для досягнення цілей в процесі конкурентної комунікації.


Карта діяльностей, що збагачують досвід олімпіадника
Навчальна діяльність з
невідомою
інформацією
Фізична
робота над власним тілом
Діяльність
заради духовного розвитку
Психічна
діяльність
на розвиток
задатків
Соціальна
діяльність
на
співпрацю
Економічна
діяльність
заради
здобутків
Робота з
проблемами   різними способами
Збагачення і витрати
енергії  тіла у різних діях
Виявлення унікальних результатів серед еталонів, зразків
Виявлення значимості
суб’єктивного сприймання
Зміна системи:
наставник-дитини
Поповнення бюджету
дитини
Самостійний пошук розв’язків
в обмежених умовах
Розширення
аури тіла
через медитацію.
 Знаходження зразків діяльності
та їх вивчення
Осмислення
значимості
об’єктивного розуміння
Активна участь в дискусіях,
диспутах
Купівля засобів для творчої роботи в ІКТ

Проектування моделей з цільовою установкою
Керування струмами
тіла
Дотримання системи:
 чистота-порядок.
Закріплення
 у пам’яті
способів мислення
Прямі права
Реальна свобода вибору дій
Цільова стратегія на пошук інвестицій
Творчий 
тренінг з риторики
Використання
потужності тіла
Система
 очудотворення
винаходів
Наполеглива праця при ускладненнях
Поділ співпраці у колективі за обов’язками
Перспективи
створення
лабораторії
Практикум виявлення творчих проблем
Правила збереження
Здорового тіла
Система     легендарності
корифеїв
Утворення
ефективної ініціативи
Культура
пунктуальності
Написання
бізнес-планів
для проектів
оектівПрактикуми моделювання
станів і явищ
Робота над гнучкістю
тіла
Середовище обмінів талантів
Переживання та самоаналіз
помилок 
творчості
Утворення
сфера впливів

Оптимізація
власних комунікації
Практикуми раціоналізатора
процесів
Робота над загартуванням тіла
Середовище порядності корифеїв
Виявлення упевненості
Утворення лідерського
оточення
Участь в творчих
контрактах
Практикуми побудови успішних стратегій
Виявлення поля взаємодій
 тіла
Середовище
честі і гідності
Позитивне
мислення  на результат
Створення творчої мережі
Написання власного творчого
контракту
Практикуми
знаходження
виграшних позицій
Нестандартні комплексні
рухи  частин тіла
Цілі і цінності у розвитку
Усвідомлення
невідомого
у відомому
Середовище
командного
успіху
Планування
цільової діяльності
Створення умов для структурних
винаходів
Вправи для запобігання
травми тіла
Гальмування
«Зірковості» і зазнайства
Фантазія та уявлення винаходу
Особиста творча мережа
Прогнозування
прибутків і збитків у роботі
Стимулювання
функцій і  самовиявів у динамічних моделях
Зміна динаміки
рухів тіла
Участь у процесі змін критерії і оцінок
Віра у свою місію
творчості
Співпраця  з неоднолітками
Збагачення ресурсами для досягнення успіху
 Відкриття невідомих зв’язків у винаходах
Переборювання
тяжіння тіла
Якісний перебіг
саморозвитку
Інтелектуальне збагачення
Місія об’єктивних цінностей колективізму
Використання цивільних   ресурсів
Пошук праобразів
Пошук навантажень
Пошук  образів-зразків
Пошук  образів
типажів
Пошук  образів систем
Пошук  образів-проектів
Пошук  образів
перспектив
Пошук   перевантажень
Пошук  образів-орієнтирів
Пошук  образів
з особливостями
Пошук  об’єкт-суб’єктів образів
Пошук  образів
планів




Американський нейрофізіолог Брюс Міллер виявив блок геніальності, який розташований в лівій скроневій частці головного мозку. Його функція - придушувати творчі здібності людини і якщо її відключити, можна буде створювати геніїв на замовлення.

До яких незворотних наслідків в діяльності головного мозку може призвести втручання в зону творчої активності? Як влаштований мозок геніальних людей?

Андрій Ізнак, доктор біологічних наук: "Ті люди, яких називають геніями, як правило досягали якогось результату, якого вважали неможливим свого часу".

Віктор Семенов, кандидат психологічних наук: "Для психолога геній - це людина, яка зуміла реалізувати себе в певних умовах, володіючи певними здібностями".

Моніка Співак, кандидат філологічних наук: "Природа геніальності божественна і походження геніальності теж божественно".

У ці та інші визначення добре вписується Леонардо да Вінчі: його ім'я стало синонімом генія. Причина, мабуть, в тому, що Леонардо був людиною Відродження, тобто дуже різнобічним. Він зробив геніальні відкриття в механіці, математиці, природничих науках, а також здійснив прорив в художній творчості. Надалі такі полярні, різнобічні поєднання зустрічалися все рідше: знання спеціалізувалися і людині вдавалося досягти висот в досить вузькій галузі мистецтва або науки.

Якщо людина, наприклад, дуже геніальний в математиці або володіє феноменальною пам'яттю, то часто це призводить до того, що область мозку, що відповідає за ці можливості, як би атрофується. Чому таке відбувається, адже та область мозку, яка більше працює, повинна забезпечуватися і великою кількістю крові? А значить, в інші області крові потрапляє менше і повинні атрофуватися ці ділянки? Насправді там, де відбувається зайва активація нервових клітин, теж може початися процес руйнування нервових клітин. Це явище називається токсичною дією збуджуючих амінокислот. Тобто ті речовини, за допомогою яких клітини обмінюються між собою інформацією, при зайвому виділенні не компенсуються гальмівними речовинами. Вони починають руйнувати мембрану клітин і клітини гинуть. Тому дуже важливо часом перемикати роботу свого мозку з однієї його частини на іншу. Тут дуже велику послугу можуть надати хобі: розгадування кросвордів, в'язання, різьблення по дереву, колекціонування. Що завгодно, лише б це ніяк не було пов'язано зі сферою вашої основної діяльності.

Наша пам'ять, інтелектуальні здібності залежать від взаємодії правого і лівого півкулі головного мозку. Одного разу, щоб врятувати хворого на епілепсію, медики були змушені розрізати всі зв'язки між півкулями. Після операції пацієнт виявив в собі як би двох різних людей: лівопівкульний був розважливий і спокійний, правопівкульний - емоційний і азартний. На питання про вибір професії перший відповів: "Буду бухгалтером", другий - "мотогонщик".

Ліва півкуля відповідає за символ-логічне мислення, їм ми "бачимо" букви, цифри, дорожні знаки і т. Д. А права півкуля - це образне, вільне сприйняття. Як у телевізійній камері: що бачимо, те й бачимо. У зв'язку з цим виходить дуже цікава річ: ліва півкуля сприймає тільки високій ймовірності явища, події, образи, а права півкуля практично всі ці образи і події сприймає як рівноімовірні.

У середніх нормальних чоловіків в нормі активована задня область правої півкулі і передня область лівої півкулі. А у жінок картина, як правило, протилежна. Тому жінки краще бачать деталі, а чоловіки схильні до більш широких узагальнень. В цілому мозок жінки влаштований більш гармонійно, а геній - це завжди певний дисбаланс. Напевно тому геніїв-чоловіків більше, але і розплата за це порушення балансу велика: розвиток однієї здібності йде на шкоду іншим. Наприклад, Ейнштейну дуже важко давався контакт з людьми.

Талановитий стрілок - це такий стрілок, який з 10 пострілів завжди потрапляє в десятку. А геніальний стрілок - це такий стрілок, який стріляє в мішень, яку ніхто не бачить, тобто стріляє туди, куди нікому і в голову не приходить стріляти. І в цьому природа, або дар, геніальності.

Видатний російський генетик Володимир Павлович Ефроімсон висунув оригінальну концепцію геніальності. Вивчивши біографії видатних людей всіх часів він прийшов до висновку: геніями народжуються, однак тільки незначна частка їх у геніїв розвивається, і ще менше реалізується. Розвиток і реалізацію він вважав соціальною проблемою, а ось зародження - біологічної. Основне місце Ефроімсон приділив дослідженню спадкових факторів і захворювань, які стимулюють розумову активність.

У картотеці Ефроімсона найобширнішим був розділ видатних діячів мистецтва і культури, які страждали на подагру. В організмах цих хворих був підвищений рівень сечової кислоти, а вона за своєю структурою схожа з кофеїном, відомим стимулятором умс

Немає коментарів:

Дописати коментар