четвер, 15 січня 2015 р.

олімпіада з інформаційних технологій 2013 рік практичний тур

ІІІ  Всеукраїнська учнівська олімпіада з інформаційних технологій

ІІ етап – 1 грудня 2013 року


ЗАВДАННЯ ПРАКТИЧНОГО ТУРУ
Уважне вивчення умов та допоміжних
матеріалів завдання - половина успіху.

УВАГА!!!
У розв’язку завдання дозволяється використовувати тільки файли з початковими даними,  які розміщено у каталозі «Для учасника».
Всі завдання необхідно виконати за 4 години та передати файли-розв’язки на підпис члену журі у каталозі з назвою Прізвище _ Ім’я _ Регіон_Клас (наприклад: Петров_Олесь_Сумська_11 або Сидоренко_Анна_Луганська_10).
Під час олімпіади учасник має право задавати питання тільки відповідальній особі виключно у письмовому вигляді протягом першої години роботи. Питання повинно бути  сформульоване таким чином, щоб на нього можна було відповісти однозначно ТАК чи  НІ.
 У випадку, якщо одна з цих відповідей може стати підказкою або відповідь міститься у тексті завдання, учасник отримує відповідь БЕЗ КОМЕНТАРІВ.
У роботі залишати відомості, які ідентифікують особу учасника ЗАБОРОНЕНО!!! (за виключенням назви каталогу з файлами-розв’язками учасника).
Розв’язок завдання олімпіади вважається зданим тільки після перевірки членом журі у присутності учасника олімпіади наявності його файлів-рішень та підпису учасника у протоколі прийому робіт (підпис учасника ставиться після відмітки про наявність   файлів-рішень  кожної задачі.
Бажаємо успіху!
Журі та оргкомітет олімпіади.

Учаснику олімпіади пропонується виступити в ролі співробітника шкільної бібліотеки.

Умова задачі «Оголошення конкурсу»
(Завдання виконується виключно засобами MS WORD,
результат роботи учасника зберегти у файл Kb.doc)

Вам потрібно створити за зразком оголошення конкурсу ( zrazok.jpg ). Розмір листа А4.  
Зображення зразків та графічні елементи, необхідні для виконання завдання, знаходяться в папці  Для учасника \ Word.
Умова задачі «Найкращі твори»
(Завдання виконується виключно засобами MS EXCEL, результат роботи учасника зберегти у файл Biblioteka.xls)

З метою популяризації читання серед школярів в шкільній бібліотеці провели голосування за твори авторів світової літератури. У результаті голосування було відібрано 100 найкращих творів, інформація про які збережена у файлі biblioteka.xls.
Необхідно засобами Excel опрацювати отриману інформацію.
Завдання.
1.      Обрахувати середній бал для кожного художнього твору на аркуші 1. Назвати аркуш «100 найкращих творів».
2.      Впорядкувати список літератури за зростанням середнього балу та скопіювати на аркуш 2. Назвати аркуш «Рейтинг».
3.      Побудувати стовпчасту діаграму розподілу кількості голосів для десяти перших позицій у рейтингу творів у аркуші 3. Назвати аркуш «Діаграма».
4.      Відсортувати всі книги Миколи Гоголя, копію вибірки зберегти на аркуші 4. Назвати аркуш «Гоголь».
5.      Відсортувати всі твори дев’ятнадцятого століття, копію вибірки зберегти на аркуші 5. Назвати аркуш «19 століття».
6.      Відсортувати всі твори, прізвища авторів яких починаються після букви С та рік написання після 1920. Копію вибірки зберегти на аркуші 6. Назвати аркуш «С 1920».
7.      На аркуш 7 внести копію аркуша 1 та добавити таблицю для голосування:
Проголосувати
Кількість балів
Порядковий номер твору







В стовпці «Порядковий номер твору»  внести номер, за який ми хочемо проголосувати.
В стовпці «Кількість балів» вибрати зі списку, що випадає (1, 2, 3, 4, 5).
В стовпці «Проголосувати» комірку зв’язати з елементом керування – вимикачем.
Організувати автоматичну зміну значень кількості голосів та кількості балів відповідного твору на аркуші 7. Назвати аркуш 7 «Голосування».
Таблиця знаходяться в папці  Для учасника \ Excel

Умова задачі «Переміщення меблів»
(Завдання виконується виключно засобами MS POWER POINT,
 результат роботи учасника зберегти у файл Pm.ppt)
В шкільній бібліотеці потрібно поміняти місцями меблі. Розміри приміщення дозволяють пересувати меблі лише в обмеженому просторі. Вам потрібно створити презентацію, що дозволяє візуалізувати процес пересування меблів. Для пересування використовуються 2 дії: вибір об`єкта, який треба рухати та пересування виділеного об'єкта. Після пересування об'єкт, який рухали, залишається виділеним.
На малюнку 1 початкове положення меблів схематично зображено зеленим (1) та червоним (2) прямокутниками з заокругленими кутами. Натискання вказівником мишки призводить до виділення прямокутника, що позначає предмет (контур прямокутника стає білим), лише тоді, коли є вільне місце для наступного пересування предмету. Так, в початковому положенні можливо виділити лише зелений прямокутник з номером 1, що призведе до стану, зображеного на малюнку 2. Після цього виділений прямокутник можна пересунути, натиснувши на вільне місце, яке він має зайняти. Наприклад, натискання  на полі над виділеним зеленим (з номером 1) прямокутником призводить до позиції, зображеної на малюнку 3. Процес переміщень продовжуємо за поданим зразком. Кінцеве положення зображено на малюнку 4.






Додатково потрібно передбачити можливість повернутися з кінцевого положення до початкового (кнопка "Хочу ще раз")







Умова задачі «Шкільна бібліотека»
(Завдання виконується виключно засобами MS ACCESS,
результат роботи учасника зберегти у файл Biblioteka.mdb)

В результаті проведеного обстеження предметної області “Шкільна бібліотека” отримано такий перелік реквізитів, які відносяться до інформаційних об’єктів  Книга, Читачі, Видача:
-              код книги;
-              автор;
-              назва книги;
-              рік видання;
-              ціна книги;
-              кількість;
-              мова видання;
-              номер картки;
-              прізвище і ініціали читача;
-              дата народження;
-              клас;
-              телефон;
-              номер по порядку;
-              номер картки;
-              код книги;
-              дата видачі книги;
-              дата повернення книги.
Завдання
1. Спроектувати інфологічну модель бази даних для вказаної предметної області. Об’єктами бази даних  є зв’язані таблиці з вказаними вище полями.
2. Внести дані у таблиці (по 5 записів у кожній таблиці). Передбачити введення даних до  таблиць через просту форму.
3. Створити зв’язки між таблицями.
4. Реалізувати такі запити до БД:
а) визначити вартість книг, що  видані читачам;
б) визначити, скільки разів читач за номером 11 обслуговувався в бібліотеці;
в) визначити, які книги читав читач Пелех Р.М. в січні–лютому поточного року;
г) для читачів визначити терміни (кількість днів, місяців) користування книгами.
5. Побудувати складені форми на основі зв’язаних таблиць і на основі запиту.
6. Побудувати звіти, передбачивши групування даних.


Немає коментарів:

Дописати коментар