середу, 21 січня 2015 р.

Луцькі олімпіади з ІТ 2012 року завдання

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій

 (теоретичний тур)


Бланк відповідей на завдання ІІ теоретичного туру олімпіади з інформаційних технологій
Прізвище, ім’я, по-батькові учасника _____________________________________
______________________________________________________________________
Повна назва навчального закладу_________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________





Увага! Правильні відповіді позначати, тільки так
У завданнях 1-15 позначте одну правильну відповідь

А
Б
В
Г
Д



А
Б
В
Г
Д



А
Б
В
Г
Д
1







6







11





2







7







12





3







8







13





4







9







14





5







10







15





У завданнях 16-20 позначте кілька (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді з п’яти запропонованих

А
Б
В
Г
Д



А
Б
В
Г
Д



А
Б
В
Г
Д
16







18







20





17







19













У завданнях 21-25  до кожного варіанта умови, позначеного літерою, напишіть один правильний варіант відповіді, позначений цифрою

А
Б
В
Г
Д



А
Б
В
Г
Д



А
Б
В
Г
Д
26







28







30





27







29













У завданнях 26-30 напишіть правильну відповідь (одне або кілька слів, символів, цифр)
21____________________________________________________________________
22____________________________________________________________________
23___________________________________________________________________
24  ________________________________________________________________
25 _________________________________________________________________

У завданнях 1-15 оберіть одну правильну відповідь (1 бал)
  1. Укажіть правильне закінчення твердження: «Кеш  – це …»:
А.    блок пам’яті для синхронізації тактової частоти процесора та оперативної пам’яті
Б.      блок пам’яті для узгодження роботи процесора та контролера пам’яті
В.     блок пам’яті для синхронізації процесора та системної шини
Г.      блок пам’яті для узгодження швидкості роботи процесора та оперативної пам’яті
Д.     інша відповідь
  1. Укажіть повну назву файлу katalog_tovariv.xls, який розміщено в папці Tovars, яка знаходиться у папці Katalogs диску D:
А.    D:/Katalogs/Tovars/katalog_tovariv.xls
Б.      D:\Katalogs\Tovars\ katalog_tovariv.xls
В.     katalog_tovariv.xls
Г.      D:\Katalogs\Tovars\
Д.     D:/
  1. Укажіть назву файлу, яка НЕ задовольняє шаблон в??а*.ех?:
А.    васалі.ехе
Б.      вка.ехс
В.     вранкін.ехб
Г.      вжаау.ехе
Д.     врракрнк.еху
  1. Укажіть кількість бітів, які міститься у 3 мегабайтах:
А.    25165824
Б.      24576
В.     3145728
Г.      2400000
Д.     3000000
  1. Укажіть колір, який відповідає коду (255,0,255) колірної схеми RGB:
А.    Червоний
Б.      Жовтий
В.     Блакитний
Г.      Пурпуровий
Д.     Білий
  1. Укажіть одиниці, в яких позначається розширення зображення:
А.    піксель
Б.      см.
В.     dpi
Г.      дюйм
Д.     мм.
  1. Укажіть характеристику зображення, що визначає кількість бітів, які використовують для подання кольору під час кодування одного пікселя растрового зображення:
А.    Якість зображення
Б.      Якісна здатність зображення
В.     Роздільна здатність зображення
Г.      Глибина кольору
Д.     Яскравість зображення


  1. Укажіть властивості шрифту тексту:  Дружба - найнеобхідніше для життя, оскільки ніхто не побажає собі життя без друзів, навіть якщо б він мав всі інші блага.
А.    Курсив,  малі прописні, підкреслений
Б.      Підкреслений, прописні, напівжирний
В.     Напівжирний, курсив, надрядковий
Г.      Напівжирний, малі прописні, курсив
Д. Напівжирний,  курсив, усі прописні
  1. Укажіть правильне закінчення твердження: « … - це відформатований певним чином документ-заготовка, який зберігається в окремому файлі та використовується як основа для створення нових документів певного типу»:
А.    Програма
Б.      Стиль
В.     Шаблон
Г.      Сторінка
Д.     Макрос
  1. Укажіть об’єкт презентації, який має наступні властивості: тип, розміри, порядковий номер, орієнтація, тло, наявність колонтитулів та інші:
А.    Малюнок
Б.      Фігура
В.     Гіперпосилання
Г.      Слайд
Д.     Напис
  1. Укажіть формат, в якому НЕ можна зберігати презентації:
А.    .pps
Б.      .pdf
В.     .mov
Г.      .rtf
Д.     .wmv
12.  Укажіть значення, яке поверне функція:



А.    ХИБА
Б.      ИСТИНА
В.     3
Г.      5
Д.     #ИМЯ?
13.  Укажіть вид моделі даних, яка визначає організацію даних про об’єкти у вигляді дерева:
А.    Реляційна
Б.      Обєктно-реляційна
В.     Ієрархічна
Г.      Мережна
Д.     Інша відповідь
  1. Укажіть тип зв’язку баз даних за множинністю, для твердження: «Глядач має квиток»
А.    Один до багатьох
Б.      Багато до багатьох
В.     Багато до одного
Г.      Багато до кількох
Д.     Один до одного


15.  Укажіть правильне твердження, яке відповідає умові фільтрування:
Таблиця деякої бази даних містить поля: Назва готелю, Кількість_місць, Ліцензія, Дата_відкриття.
При виконанні фільтру (Дата_відкриття<=1990 AND Кількість_місць >1600) будуть відібрані відомості про готелі, які:
А.    Відкрилися в 1990 року та пізніше і вміщають менше 1600 клієнтів
Б.      Відкрилися в 1990 року та раніше і вміщають більше 1600 клієнтів
В.     Відкрилися в 1990 року та пізніше і вміщають більше 1600 клієнтів
Г.      Відкрилися в 1990 року та пізніше або вміщають більше 1600 клієнтів
Д.     Відкрилися в 1990 року та раніше або вміщають менше 1600 клієнтів

У завданнях 16-20 оберіть кілька (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді з п’яти запропонованих (1,5 бали)
  1. Укажіть компоненти інформаційної системи:
А.    Апаратна
Б.      Інформаційна
В.     Інтелектуальна
Г.      Комерційна
Д.     Структурна
  1. Укажіть формати векторних зображень:
А.    .pdf
Б.      .tiff
В.     .gif
Г.      .wmf
Д.     .cdr
  1. Укажіть типи комп’ютерних презентацій за способом організації:
А.    Ієрархічні
Б.      Потокові
В.     Порядкові
Г.      Сторінкові
Д.     Слайдові
  1. Укажіть вірні твердження:
А.    У MS Word червоною хвилястою лінією виділяють граматичні помилки
Б.      У MS Word червоною хвилястою лінією виділяють орфографічні помилки
В.     У MS Word зеленою хвилястою лінією виділяють граматичні помилки
Г.      У MS Word зеленою хвилястою лінією виділяють орфографічні помилки
Д.     У MS Word зеленою і червоною хвилястою лінією виділяють тільки орфографічні помилки
20.  Укажіть ряди, які можливо створити з допомогою маркера автозаповнення в табличному процесорі:
А.    Зима, весна, літо, осінь
Б.      Вересень, жовтень, листопад, грудень, січень
В.     2, 5, 8, 11, 14
Г.      Товар4, товар5, товар6, товар8
Д.     9 а, 9б, 10 а, 10 б, 11а



У завданнях 26-30 до кожного варіанта умови, позначеного літерою, оберіть один правильний варіант відповіді, позначений цифрою (1,5 бали)
  1. Установіть відповідність між пристроями комп’ютера та групами до яких вони відносяться:
А.    Процесор
  1. Пристрої виведення даних
Б.      Дискета, вінчестер, диск, флеш-пристрій
  1. Пристрої введення даних
В.     Оперативна, відео та постійна пам’ять
  1. Пристрої перетворення даних
Г.      Миша, сканер, клавіатура
  1. Пристрої зовнішньої пам’яті
Д.     Монітор, принтер, дисководи
  1. Пристрої внутрішньої пам’яті
  1. Установіть відповідність між «організаційними» доменами та установами, які їх використовують:
А.    .edu
  1. урядові організації та установи
Б.      .net
  1. некомерційні організації та установи
В.     .gov
  1. комерційні організації та установи
Г.      .org
  1. освітні організації та установи
Д.     .com
  1. організації, що забезпечують роботу мережі
23.  Установіть відповідність між помилкою та її значенням у MS Excel:
А.    #ССЫЛКА!
1.      ширина комірки не дозволяє відобразити число в заданому форматі
Б.      #ИМЯ?
2.      в якості аргументу задане посилання на порожню комірку
В.     #Н/Д
3.      використаний неприпустимий тип аргументу
Г.      ####
4.      неможливо розпізнати ім'я, використане в формулі
Д.     #ЗНАЧ!
5.      у формулі задане посилання на неіснуючу комірку
24.  Установіть відповідність між умовними записами та висновками запитів, що їм відповідають:
А.    Beetween 01.03.2011 AND 31.03.2011
1.      починаються з букви В
Б.      *. *.2011
  1. починаються з букв В-Я
В.     >=В
  1. мають значення дати пізніше 01.01.2011
Г.      >=01.01.2011
  1. мають значення місяця березня
Д.     Like "В*"
  1. мають значення року 2011
  1. Установіть відповідність між режимами перегляду документа у MS Word та їх призначенням:
А.    Структура
  1. застосовується для відображення на екрані лише тексту без об’єктів
Б.      Розмітка сторінки
  1. застосовується для відображення тексту, як у браузері
В.     Звичайний (чернетка)
  1. застосовується для відображення тексту і об’єктів
Г.      Веб-документ
  1. застосовується для відображення тексту у вигляді розгорнутої книжки екранними сторінками
Д.     Режим читання
  1. застосовується для перегляду заголовків структурних одиниць та навігації у великих документах


У завданнях 21-25 напишіть правильну відповідь (одне або кілька слів, символів, цифр)(2 бали)
  1.  Укажіть послідовність появи інформаційних технологій:
А.    Книгодрукування
Б.      Писемність
В.     Поява обчислювальної техніки
Г.      Розповсюдження мережі Інтернет
Д.     Поява телеграфу, телефону, радіо
  1. Укажіть порядок значень за зростанням:
А.    263000 біт
Б.      4500 Байт
В.     3 КБ
Г.      0,00002 ГБ
Д.     0,01 МБ
28.  Укажіть розв’язок рівняння 10010(2) *х= 1210(5) у вісімковій системі числення
29.  Укажіть кількість кольорів зображення, якщо в процесі перетворення його інформаційний об’єм зменшився в 2 рази і до перетворення воно містило 4096 кольорів.

30.  Укажіть правильне закінчення твердження: « … - це прикладні комп’ютерні програми, призначені для створення, збереження та використання баз даних»

Теоретичний тур
Загальна кількість завдань тесту – 30.
На виконання тесту відведено 90 хвилин.
Тест складається із завдань чотирьох форм.
1)          Завдання з вибором однієї правильної відповіді. 
До кожного із завдань пропонується 5 варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник написав правильну відповідь у бланку з завданнями. 
2)          Завдання з вибором кількох правильних відповідей (від 2 до 5). 
До кожного із завдань пропонується 5 варіантів відповіді, серед яких кілька правильних (від 2 до 5).  Завдання вважається виконаним,  якщо учасник вибрав та позначив 80% правильних відповідей у бланку з завданнями (наприклад 4 з 5 правильних).
3)            Завдання на встановлення відповідності. 
До кожного завдання у двох колонках подано інформацію,  яку позначено буквами (ліворуч) і цифрами (праворуч). Виконуючи завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної буквами і цифрами (утворити логічні пари).

4)           Завдання відкритої форми з короткою відповіддю. 
У завданнях пропонується правильну відповідь записати одним або кількома словами, символами, цифрами.
За правильне (частково правильне) виконання завдань можна отримати:
·           завдання з вибором однієї правильної відповіді – 0 або 1 тестовий бал;
·           завдання з вибором кількох правильних відповідей (від 2 до 5) – 0 або 2 тестові бали;
·           Завдання відкритої форми з короткою відповіддю – 0 або 2 тестові бали;
·           Завдання на встановлення відповідності – 0 або 3 тестові бали.
Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту, – 50.
Правильні відповіді
Завдання 1-15 з вибором однієї правильної відповіді – 1 бал
1)                 Г.
2)                 Б.
3)                 В.
4)                 А.
5)                 Г.
6)                 В.
7)                 Г.
8)                 Д.
9)                 В.
10)             Г.
11)             В.
12)             А.
13)             В.
14)             Д.
15)             В.
Завдання 16-20 з вибором кількох правильних відповідей (від 2 до 5) – 2 бали
16)             А, Б, В.
17)             А, Г, Д.
18)             Б, Д.
19)             Б, В.
20)             Б, В, Д.
Завдання 21-25 на встановлення відповідності 2 бали.
21)             А-3, Б-4, В-5, Г-2, Д-1.
22)             А-4, Б-5, В-1, Г-2, Д-3.
23)             А-5, Б-4, В-2, Г-1, Д-3.
24)             А-4, Б-5, В-2, Г-3, Д-1.
25)             А-5, Б-3, В-1, Г-2, Д-4.

Завдання 26-30 відкритої форми з короткою відповіддю –3 бали
26)             БАДВГ
27)             3 КБ, 4500 Байт, 0,01 МБ, 0,00002 ГБ, 265000 біт або ВБДГА
28)             12.
29)             64.
30)             Системи управління базами даних (СУБД).

Загальна кількість балів за теоретичний тур – 50 балів.

Загальна кількість балів за практичний та теоретичний тури – 200 балів.




Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій

 (1-ший практичний тур)


Перед тим як почати виконувати завдання створіть власну папку під назвою Прізвище_Ім’я_По-батькові (замість Прізвище_Ім’я_По-батькові написати власні прізвище, ім’я та по-батькові).
Завдання 1. Текстовий редактор «Найяскравіша_зірка_на_землі»
Створіть одну сторінку журналу «Полярна зоря».
4.1.            Публікація повинна містити сторінки розміру А4.
4.2.            Властивості сторінок:  верхнє та нижнє поля по 2 см, праве та ліве – по 1 см.
4.3.            Оформлення тексту:
1)      Заголовок:
·      гарнітура (шрифт) – Tahoma,
·      розмір – 26 пунктів,
·      колір – чорний,
·      вирівнювання – по центру.
2)      Основний текст публікації розташований у три рівні колонки:
·      гарнітура (шрифт) – Tahoma
·      розмір – 12 пунктів
·      колір – чорний
·      вирівнювання – по ширині
·      відступ першого рядка – 1 см
·      міжрядковий інтервал – 1,1
3)      Виноска
·  гарнітура (шрифт) – Tahoma
·  розмір – 10 пунктів
·  колір – чорний
·  вирівнювання – по лівому краю
·  міжрядковий інтервал – 1
4.4.       Всі малюнки повинні мати висоту – 4 см, ширину – 5 см, відстань від тексту з усіх сторін 0,3 см. Малюнки треба розташувати в тексті.
4.5.       Створіть верхній колонтитул, який міститиме логотип, номер та дату журналу. Також створіть нижній колонтитул з нумерацією сторінок.
Оформлення тексту в колонтитулах:
·      гарнітура (шрифт) – Tahoma
·      розмір – 11 пунктів
·      колір – чорний
·      вирівнювання – по правому краю
4.6.       Створений документ збережіть під назвою Найяскравіша_зірка_на_землі.doc
Примітка:
1.    Зразок сторінки публікації знаходиться у файлі Зразок5.jpg  папки Допоміжні матеріали.
2.    Інформацію для публікації і графічні зображення розташовані в папці Допоміжні матеріали.


Завдання 2. Презентація «Рух_планет»
Створіть презентацію Рух_планет.ppt імітації безперервного руху планет.
3.1.       Створити у PowerPoint на першому слайді таку анімацію, як у файлі Обертання_планет.avi, що зображає рух планет навколо Сонця (принаймні 5 планет) враховуючи, що кожна планета має свій період обертання по орбіті.
Примітка: Врахуйте дані таблиці наступного завдання стовпця Період обертання по орбіті, або ті ж дані можна знайти в файлі Планети.txt папки Допоміжні матеріали.
3.2.       На другому слайді напишіть, чому саме такий час руху ви обрали.

Завдання 3. Електронні таблиці «Планети»
2.1.       Створіть таблицю, яка містить інформацію про планети Сонячної системи, а саме назву планети, відстань від Сонця, екваторіальний діаметр, період обертання по орбіті, орбітальна швидкість, маса, кількість супутників. Доповніть таблицю даними.
Примітка: Всю інформацію про планети можна знайти в папці Допоміжні матеріали документ Планети.txt.
2.2.       Створіть додаткову колонку для таблиці Планети, яку назвіть Відстань планет до Землі та обчисліть цю відстань для кожної з планет.
2.3.       Створіть примітку, в якій відображатиметься фото планети до відповідної комірки.
Примітка: Приклад відображення можна знайти в папці Допоміжні матеріали файл Зразок2.jpg. Фотографії планет знаходяться Допоміжні матеріали.
2.4.       Обчисліть загальну масу планет, які мають діаметр не більший 55 тис км та період обертання, яких більше 10 земних років, результат обчислення помістіть в комірку А15.
2.5.       В комірку А16 вивести назву планети, яка знаходиться на найбільшій відстані від Землі.
2.6.       Побудуйте діаграму за зразком та розмістіть її на окремому листі з назвою Графік. (Файл Зразок3.jpg папки Допоміжні матеріали)
2.7.       Відформатуйте таблиці згідно зразка (Допоміжні матеріали/ Зразок4.jpg).
2.8.       Створену книгу збережіть під назвою Планети_Сонячної_системи.xls.
 Завдання 4. База даних «Космічні_польоти»
1.1.       Створіть базу даних Космічні_польти.mdb. Зв’язки між таблицями побудуйте з підтримкою обмежень цілісності.
У базі повинні зберігатися дані про космічні апарати та їх екіпаж. Про космічний корабель відомо його назву, дату запуску та кількість обертів навколо Землі. Також база даних має містити інформацію про космонавтів, а саме прізвище, ім’я, по батькові, дату народження та стать.
1.2.       Створіть форму для введення даних за зразком. (Файл Зразок1.jpg папки Допоміжні матеріали)
1.3.       Введіть в базу даних інформацію про 5 космічних польотів
Примітка: Всю інформацію про космічні польоти можна знайти в папці Допоміжні матеріали документах Космічний апарат.txt,  Космічні польоти.txt,  Космонавти.txt
1.4.       Створіть вибіркові запити до бази даних.
1)            Визначте назву та кількість космонавтів космічного корабля з найбільшим екіпажем.
2)            Виведіть усю можливу інформацію про космонавтів, які літали на космічних апаратах Союз.
3)            Виведіть прізвище, ім’я, по батькові та дату народження наймолодшого космонавта,
Примітка: Запити назвіть відповідно до їх номера у завданні (Запит 1, Запит 2, ..)
1.5.       Створіть звіт до бази даних
1)            Створіть звіт «Хронологія космічних польотів», який містить дані про назви космічних польотів та дати їй запуску.
2)            Згрупуйте космічні польоти по роках та просумуйте загальну кількість польотів за рік.












https://chashuk23.wordpress.com/%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96/%D0%BE%D0%BB%D1%96%D0%BC%D0%BF%D1%96%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8/




1.    Ознайомитися з Завданням  ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій 2013-2014 н.р. (завантажити)   “Додатки до завдань

2.    Ознайомитися з Завданням ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій 2012-2013 н.р. (завантажитиЗавантажити відповіді до завдань з інформаційних технологій

3.    Ознайомитися з Завданням  IІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики 2011-2012 н.р. (завантажити)

Немає коментарів:

Дописати коментар